• '
    '
  • '
    '
  • '
    '
Herttoniemen Taekwondo-seuran harjoituskalenteriin lisätään syksyllä 2022 uutena harjoittelumuotona kuntonyrkkeily.
Kuntonyrkkeilyharjoituksilla seura pyrkii tarjoamaan monipuolisuutta harjoitteluun sekä mahdollisuuden lasten ryhmissä
harjoittelevien lasten vanhemmille osallistua matalalla kynnyksellä kuntoharjoitteluun.
Kuntonyrkkeily on viime vuosina nostanut vahvasti suosiotaan, sillä kuntonyrkkeily on tehokas tapa saada pulssi koholle ja kalorit palamaan. Lyöntien lähtiessä jaloista, lantiosta ja vartalosta saadaan liikettä ja rotaatiota rintarankaan sekä lantioon. Nykyisessä arkielämässä nämä alueet kehossa usein jäykistyvät vähäisen tai yksipuolisen liikunnan vuoksi sekä staattisen istumatyön seurauksena aiheuttaen erilaisia jumeja. Kuntonyrkkeily onkin erittäin toimiva lääke useimpiin perusjumeihin lisäten samalla hyvää ja energistä oloa kokonaisvaltaisemmin.

Kuntonyrkkeily
Kuntonyrkkeily





KENELLE TARKOITETTU JA MITÄ TARVITSEN TUNNILLE?
Harjoitukset ovat avoimet kaikille ja harjoitusasuksi riittää verryttelyasu ja t-paita. Harjoittelemme paljain jaloin. Harjoituksia suositellaan kuitenkin yli 15-vuotiaille ja aikuisille, jotta voidaan keskittyä harjoittelemaan annettujen ohjeiden mukaan. Tarvitset lisäksi juomapullon ja omat nyrkkeilyhanskat tai säkkihanskat, sillä tunnilla lyödään pistehanskoihin ja säkkiin.

MITÄ TUNNILLA TEHDÄÄN JA KAUANKO HARJOITUKSET KESTÄÄ?
Tunneilla ei harjoitella kilpanyrkkeilyä eikä myöskään otella. Tunnit koostuvat kehoa valmistelevasta alkulämmittelystä,
kevyistä liikkuvuus-/lihaskuntoharjoitteista sekä erilaisista lyönti-, liikkumis- ja väistötekniikkaharjoituksista ja
loppuverryttelystä. Et tarvitse aikaisempaa taustaa nyrkkeilystä tai muista kamppailulajeista vaan pilke silmäkulmassa ja
halu harjoitteluun ratkaisevat enemmän.
Harjoitusten kesto on 1 tunti (60 min).
Tuntien tavoitteena on parantaa liikkuvuutta, lihaskuntoa sekä yleistä koordinaatiota. Kuntonyrkkeilyn hyötyinä voidaankin pitää yleisesti parantuvaa koordinaatiota ja käsien ja hartioiden lihasvoimaa. Tunneilla tehtäviä harjoitteita pystyy tekemään oman tasonsa mukaisesti joko hieman kevyemmin tai itseään vähän enemmän haastaen. Oli tavoitteenasi sitten painonpudotus tai kunnon kohotus, sopii kuntonyrkkeily molempiin. Pitäessäsi harjoituksen tehon kohtuullisena, korostuu rasvan palaminen ja tehokkaammalla otteella puolestaan korostuu  hiilihydraattien käyttö energianlähteenä.

OHJAAJA
Tunnit ohjaa Herttoniemen Taekwondon oma ohjaaja Mika Tarhanen 1. dan.

HINTA
33 euroa/kk (laskutetaan 3 kk etukäteen)

KUINKA PÄÄSEN MUKAAN?
Ilmoittaudu tunneille alla olevalla painikkeella varmistaaksesi paikkasi harjoituksissa.



Aikataulusta löytyy tarkempaa tietoa HARJOITUSAJAT-sivulta


Tervetuloa mukaan kokeilemaan ja kuntoilemaan!

Yhteystiedot

Herttoniemen Taekwondo seura
Käyntiosoite: Mekaanikonkatu 15 B
taekwondo.herttoniemi@gmail.com
050 5225917 (puhelu, tekstiviesti, WhatsApp)

kuva kuva kuva

Sijaintimme