• '
    '
  • '
    '
  • '
    '
Taekwondoon kuuluu olennaisena osana vauhdikkaat potkut. Lajimme on kuuluisa myös erikoispotkuistaan, jossa potkuilla voidaan tehdä murskausta esimerkiksi puulautoihin.
Lajiin on viime aikoina tullut yhdeksi kilpailumuodoksi myös potkuilla tehdyt taitomurskaukset. Koska trikkaukseen kuuluu myös näyttävät akrobaattiset hypyt, niin voimme hienosti yhdistää taekwondo potkut ja voimistelusta tutut liikkeet kuten kärrynpyörä, arabialainen ja erilaiset voltit.

Huomioitavaa on, että Taekwondo Tricking ei ole parkourtia tai free runningia.

Ryhmämme inspiroivia idoleita ovat vahvan Taekwondo-pohjan omaavat sekä loistavan trikkaustaidon hallitsevat:
Mirme-ryhmä
https://www.instagram.com/mirme_taekwondo/

Shin Min Cheol (Red bull Kick-It 2016 voittaja)
https://www.instagram.com/shinmincheol/

Harjoituksissamme käydään läpi yksittäisiä hyppypotkutekniikoita pyörähtäen (tornado, butterfly kick, B-twist, 360, 540), useampia potkuja ilmassa sekä akrobaattisia voimisteluliikkeitä.
Taitojen kehittyessä teemme näiden yhdistelmiä. Olennainen ero trikkaukseen on se, että meillä haetaan potkuihin tarkkuutta tekemällä myös jaloilla taitomurskausta lautoihin.

Haluamme opetuksessamme panostaa laatuun. Opit tekemään tekniikat laadukkaasti ja turvallisesti. Teknisen puolen lisäksi meille on tärkeää yhteisöllisyys ja toisten auttaminen sekä kunnioitus.

Ohjaajat
Inkwon Hwang: Hänellä on 35 vuoden kokemus Taekwondosta, josta 25 vuotta toiminut opettajana. Hän on toiminut kansainvälisenä tuomarina sekä MM- että EM-kisoissa. Tällä hetkellä hänellä on 7 dan musta vyö.

Ville Hynninen: Hänellä on 17 vuoden kokemus telinevoimistelusta, josta hän on saanut useita SM-mitaleja sekä nuorten että aikuisten sarjasta. Ville on ollut telinevoimistelu-uran jälkeen kilpacheerleadingissä voittaen kaksi Suomen mestaruutta.

Harjoitukset
Harjoitusten kesto on 1 h 15 min

Kenelle?
Ryhmämme harjoitukset on tarkoitettu 10-vuotta ja sitä vanhemmille harrastajille. Ikäraja on viitteellinen.
Toiveenamme on, että osallistuja hallitsisi voimistelun perusliikkeitä kuten kuperkeikan ja kärrynpyörän.

Harjoitusasu
Harjoitteluasuna voi käyttää alussa T-paitaa ja verkkareita. Harjoittelemme paljain jaloin.
Myöhemmin voi hankkia seuran oman T-paidan.

ILMOITTAUDU